در بهزیستی کبودراهنگ برگزار شد:
کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت بررسی اجرای برنامه جامع پیشگیری از خودکشی

0

*فاطمه کاظمی

*خبرنگار

سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱، کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت بررسی اجرای برنامه جامع پیشگیری از خودکشی در بهزیستی شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.

نیازمند همکاری ادارات

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در این جلسه با بیان این‌که این برنامه برای نخستین‌بار در سراسر کشور در استان همدان اجرا می‌شود، توضیح داد: آمار اقدام به خودکشی در شهرستان کبودراهنگ نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و این برای ما نگران‌کننده است. به همین‌ دلیل همه دستگاه‌ها باید در زمینه اجرای برنامه جامع پیشگیری از خودکشی وارد شوند تا از نتایج برنامه برای برنامه‌ریزی برای کاهش این آسیب اجتماعی استفاده شود.

«محمود احمدی‌راد» ادامه داد: در چهار محله شهرستان کبودراهنگ، مرحله غربالگری این برنامه انجام خواهد شد و تقاضای ما از ادارات همکاری است تا برنامه به‌خوبی در شهرستان اجرا شود.

سه تیم در کبودراهنگ

مدیر اجرایی برنامه جامع پیشگیری از خودکشی در استان نیز در این جلسه گفت: سه مرکز در شهرستان کبودراهنگ برای اجرای مرحله غربالگری انتخاب شده‌اند و نیروهای آن‌ها در استان آموزش‌های اولیه را دریافت کرده‌اند.

«مصطفی سلطانی» افزود: هدف اولیه ما تحلیل وضعیت محله‌های تحت غربالگری است تا نقاط قوت، تهدیدها و فرصت‌ها و آمار جمعیتی و آمار اقدام به‌ خودکشی در این محلات دریافت شود. در کبودراهنگ سه تیم عهده‌دار اجرای این غربالگری هستند و طبق رایزنی‌هایی که در استان انجام شده، قرار است تیمی از پدافند هوایی شهید نوژه به این برنامه اضافه شود تا این غربالگری در میان سربازان مشغول به خدمت نیز انجام شود.

جلسه کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی کبودراهنگ-29آذر1401
جلسه کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهزیستی کبودراهنگ-۲۹آذر۱۴۰۱

دغدغه بزرگ شهرستان

«سامان دریایی» نماینده فرمانداری کبودراهنگ نیز در این جلسه با تأکید بر این‌که خودکشی آسیبی است که شاید همه ما با آن درگیر باشیم، گفت: از ابتدای سال، سه جلسه با محوریت این آسیب در فرمانداری کبودراهنگ برگزار شده و این موضوع به دغدغه‌ای برای ما تبدیل شده است.

وی افزود: خوشحالم که این دغدغه منجر به اقدام بزرگی مانند اجرای برنامه جامع پیشگیری از خودکشی شده و فرمانداری در کنار بهزیستی همه تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر این برنامه خواهد کرد.

نقش آموزش‌وپرورش

«علی اکبر خدابنده‌لو» نماینده نیروی انتظامی شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: به نظر من اگر آموزش‌وپرورش نیز درگیر اجرای چنین برنامه‌هایی شود، می‌توان به نتایج آن بیشتر امیدوار شد. هر خانواده حداقل یک دانش‌آموز در منزل دارد و آموزش دانش‌آموزان در این زمینه، آموزش‌ها را به خانواده‌ها خواهد برد و جنبه همگانی به خود خواهد گرفت.

در پایان جلسه، «حسین علیزاده» ناظر اجرائی برنامه جامع پیشگیری از خودکشی، توضیحاتی درباره نحوه اجرای مرحله غربالگری طرح به تسهیگران حاضر در جلسه ارائه داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.