ارج‌نامه دکتر پرویز اذکایی منتشر می‌شود

0

همدان‌نامه: دکتر «بهرام پروین گنابادی» اعلام کرد: ارج‌نامه دکتر «پرویز اذکایی» به زودی منتشر می‌شود. این ارج‌نامه با همکاری تعدادی از دوستان، هم‌نسلان و همکاران زنده‌یاد اذکایی تهیه و تنظیم خواهد شد. در مرحله نخست نامه‌ای برای حدود ۲۵ نفر از افرادی که با کارهای اذکایی آشنایی دارند، ارسال شده و پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۰ مقاله درجه یک جمع‌آوری شود. مرحله بعدی کار، اطلاع‌رسانی عمومی است تا دوست‌داران ایشان و کسانی که علاقه دارند در این کار همکاری کنند، پس از اعلام آمادگی مقالات خود را ارسال کنند.

این پژوهشگر با اشاره به محورهای مقالات گفت: موضوع این مقالات تاریخ همدان، تاریخ علم، عرفای همدانی، رازی، ابوریحان و شاهنامه در آثار اذکایی، زندگی پرویز اذکایی، نسخه شناسی اذکایی و… است.

پروین گنابادی در ادامه افزود: انتشار یادنامه در دنیا برای افراد علمی شامل زندگینامه، روزشمار، فهرست آثار، عکس‌ها و شعر شاعران بزرگ است. از آن‌جایی‌که کارهای اذکایی گسترده است هرکسی می‌تواند در یک حوزه کار کند.

وی درباره نحوه رتباط با مسئولان کار این گونه گفت: مقالات باید برای همکار ما آقای حیدر زندی ارسال شود. آدرس ایمیل و شماره تلفن ایشان در اخبار و فراخوان‌های ما خواهد آمد.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم دوستان اهل دانش با ما همکاری کنند و هرچه سریع‌تر کارهایشان را به دست ما تا یادنامه دکتر اذکایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهترین شرایط به دست چاپ بسپاریم.

در نامه‌ای که از سوی تدوین کنندگان ارج‌نامه دکتر پرویز اذکایی منتشر شده، آمده است:

شاید دوست بدارید :

ای نام تو بهترین سرآغاز

دانشمند گرامی ….

با عرض ادب و احترام

در هنگام حیاتِ استاد فرهیخته، زنده‌یاد دکتر پرویز اذکایی، با همراهی یارانش کوشیدیم با برگزاری مجلس بزرگداشتی از سال‌ها کوشش بی‌دریغش در راه اعتلای فرهنگ ایران زمین تقدیر کنیم. اکنون که آن دانشی‌مرد جهان فانی را وداع گفته‌است، برآنیم  که با یاری شما، دانشمند گرامی، یادنامه‌ای در خور نام بلندش منتشر کنیم که هم از خدمات فرهنگی وی قدردانی کرده باشیم و هم آیندگان را از قدر و منزلتش آگاه سازیم.

از شما استاد دانشمند تقاضا داریم  با مقاله‌ و جستاری در حوزه آثار آن زنده‌یاد، یا نقد و بررسی یکی از آثارِ وی، یا با اهداء مقاله‌ای، ما را در این کار فرهنگی یاری فرمایید.

بهرام پروین گنابادی

حیدر زندی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.