بوی بد آرد همدان صدای نانوایان را در آورد

0

همدان‌نامه: این روزها کیفیت پایین نان همدان، مشکلی بر دیگر مشکلات شهروندان همدانی افزوده است و باید کنار تورم سرسام‌آور و کرونا و بقیه مشکلات نانی بخورند که اصلا قابل خوردن نیست. اما مشکل از کجاست؟

کیفیت پایین آرد همدان

یکی از نانوایان همدانی در این‌باره به همدان‌نامه می‌گوید: کیفیت آرد همدان بسیار پایین است و بوی نامطبوعی می‌دهد و بعد از پخت، رنگ نان عوض می‌شود و حتی دست شاطر موقع پخت زخم می‌شود. اعتراضاتمان را به گوش مسئولان رسانده‌ایم اما هیچ فکری برای حل این مشکل نمی‌کنند.

وی که اصرار دارد نامش برده نشود، توضیح می‌دهد: برخی نانوایان همدانی برای حل این مشکل و افزایش کیفیت نانی که پخت می‌کنند اقدام به خرید آرد از استان‌های دیگر می‌کنند که هزینه بیشتری به آن‌ها تحمیل می‌کند اما همین هم به مزاق برخی مسئولان خوش نمی‌آید و به این مسئله معترض هستند. وقتی هم می‌گوییم شهروندان به کیفیت نان معترض هستند، می‌گویند شما کاری نداشته باشید و باید با آرد همدان نان پخت کنید.

وی تاکید می‌کند: من نمی‌دانم چه چیزی به آرد همدان اضافه می‌کنند که چنین وضعیتی ایجاد می‌شود، فقط این را می‌دانم که بحران جدی است.

کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها

یکی دیگر از نانوایان همدانی با اشاره به این‌که سهمیه آرد نانوایی‌ها به صورت غیرکارشناسی کاهش یافته، توضیح می‌دهد: این اتفاق باعث ایجاد صف‌های عریض و طویل در برخی نانوایی‌ها شده که با شرایط فعلی شیوع کرونا بسیار خطرناک است.

وی می‌افزاید: در برخی نانوایی‌ها گاه صف به ۵۰ نفر می‌رسد که با فاصله کم از هم تجمع می‌کنند و احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند.

حق اعتراض نداریم

این نانوا تاکید می‌کند: به ما گفته‌اند حق اعتراض ندارید، اجازه نمی‌دهند از استان‌های دیگر آرد بخریم و مشکل کیفیت پایین آرد همدان را هم حل نمی‌کنند. ما مانده‌ایم و شهروندان معترض که دیگر حق خوردن نان باکیفیت را هم از آن‌ها گرفته‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.