روزگار روایان روزهای کرونایی

0

*حسین زندی

*سردبیر

همه گیر شدن ویروس کرونا تمامی مردم جهان را درگیر خود کرده است اما در کشور ما به دلیل نداشتن استراتژی روشن از سوی دولت حسن روحانی، این درگیری رنگ و بوی دیگری دارد. بخش عمده‌ای از جامعه که پیش از این بیماری نیز با مشکلات اقتصادی گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کردند، با فراگیر شدن این ویروس چینی، به مشکلات آن‌ها به ویژه اقشار پایین دست جامعه افزوده شد.

شاید دوست بدارید :

در این بین روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و به طورکلی اهالی رسانه دچار شرایط دشوارتری شدند؛ وضعیت بیکاری، نداشتن بیمه و نیمه‌تعطیل شدن رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های کاغذی ضربه محکمی به اهالی رسانه وارد کرد. بسیاری از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و کارکنان فنی رسانه‌ها بیکار شدند و تعدادی از رسانه‌های کاغذی به صورت مجازی منتشر می‌شوند. به همین دلیل بیکاری برای اهالی رسانه بهانه‌های تازه‌ای پیدا کرد.

از مسائل و مشکلات اقتصادی اگر بگذریم با این‌که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت، مسئله دیگری اهالی رسانه را نشانه گرفته است است و آن خود ویروس کروناست. خبرنگاران به دلیل انتشار و وقایع و اتفاقات روز مجبورند در محل رویداد و حوادث حضور داشته باشند. آن‌ها در شرایط بحرانی نمی‌توانند با دورکاری و خانه‌نشینی فعالیت کنند. بنابراین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز مانند کارکنان حوزه بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با این ویروس بوده و هستند به دلیل این‌که رویداد، اخبار و مسائل مربوط به این بیماری را نیز به درستی اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با چرایی و چگونگی آن با آن‌چه متخصصان این حوزه درباره درمان بیماری و پیشگیری از بیماری می‌گویند، آشنا شوند و در شکست دادن این بیماری زودتر به نتیجه برسند.

تعدادی از همکاران رسانه‌ای ما دچار این بیماری شدند و افرادی قربانی آن شد و از دنیا رفتند؛ روح الله رجایی، سهیل گوهری و اخیرا مهدی کاشی از همکاران و همشهریان ما بودند که به دلیل ابتلا به این ویروس از دنیا رفتن یادشان را گرامی می‌داریم و امیدواریم هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود تا خانواده‌های کمتری داغدار شوند.

فراموش نکنیم خیلی از افرادی که به علت ابتلا به ویروس کرونا، آن‌ها را از دست می‌دهیم، سرمایه‌های اجتماعی این سرزمین هستند که بیشتر از آن‌که قربانی ویروس کرونا شوند، قربانی بی‌برنامگی مسئولان می‌شوند؛ سرمایه‌هایی که هرگز جایگزین نخواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.