سفر نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه به همدان

0

نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه از بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر استان همدان بازدید کردند و به بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات آن پرداختند و برای رفع مشکلات قول مساعد دادند. در ادامه گزارش مشروح این بازدید را می‌خوانید.

مرحله اول

از روز اول بازدید، نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه در بدو ورود با استقبال مدیرعامل و معاونین وی روبرو شدند و شروع کار خود را با بازدید از پایگاه پشتیبانی  غرب کشور آغاز کردند.

مرحله دوم

در ادامه مسیر به انبار امدادی جمعیت هلال احمر در بلوار فرودگاه همدان رسیدند که مورد استقبال منظم و جالب توجه تیم واکنش سریع قرار گرفتند و از تجهیزات و امکانات امدادی آموزشی جمعیت هلال احمر استان در این محل بازدید کردند که دکتر رحمانی با مطلوب خواندن امکانات، قول مساعد دادند در زمینه تهیه و تجهیز امکانات امدادی و آموزشی نیز مساعدت لازم را به هلال احمر استان همدان داشته باشد. یکی دیگر از کارهای جالب توجه در این مرحله، انجام مانور توسط تیم آنست بود که روش کار با سگ‌های تجسس را به صورت عملی برای میهمانان کشوری و مدیران استانی به نمایش گذاشتند.

مرحله سوم

بعد از ترک انبار امدادی و خداحافظی از نجاتگران و داوطلبان، دکتر رحمانی؛ نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و علی سنجربیگی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در دفتر حضرت آیت الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان حضور یافته و از اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر و اقدامات لازم در زمینه آموزش پیشگیری و فرهنگ سازی خود امدادی در جامعه سخن گفتند و وظایف سازمان‌های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و درمان و توانبخشی را برای ایشان تشریح کردند.

در ادامه حضرت آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز با تقدیر از زحمات کارکنان، داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: نجات جان آدم، کار مقدسی است به خصوص اگر این امر بدون توجه به نوع نژاد، مذهب و ملیت شخص آسیب‌دیده انجام بگیرد.

امام جمعه همدان، ظرفیت آموزش همگانی در همدان را مطلوب ذکر کرد و افزود: ما بدون توجه به این‌که حوادث کی و برای چه کسانی اتفاق می افتد و احتمال وقوع آن چقدر است باید از تمام ظرفیت‌های آموزش همگانی استفاده کرده و در زمینه خودامدادی فرهنگ‌سازی کنیم که در این زمینه کانون طلاب حوزه علمیه همدان یاریگر جمعیت هلال احمر استان خواهند بود به طوری که ساعتی از گردهمایی‌ها و سخنرانی‌ها در مساجد و مراسم را به آموزش مطالب مهم در زمینه خود امدادی و کمک‌های اولیه اختصاص خواهند داد.

آیت الله شعبانی با اشاره به این‌که بالا بردن آمادگی، تلفات و خسارات حوادث را کاهش می‌دهد، تأکید کرد: پراکندگی محل‌های سکونت در استان همدان نیاز به آموزش همگانی دراین مناطق را بالا برده و باید افراد مناطق دور افتاده را آموزش داد تا خود آن‌ها جزو اولین امدادگران در حوادث آن مناطق باشند.

مرحله چهارم

مدیران کشوری و استانی با حضور در درمانگاه، فیزیوتراپی و داروخانه با مسئول داروخانه چگونگی تهیه و توزیع داروهای ایرانی و خارجی، عمومی و خاص را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مرحله پنجم

این مرحله نیز یکی از تاثیرگذارترین مراحل بازدید استانی بود که دکتر رحمانی؛ نماینده رئیس جمعیت هلال احمر و سنجربیگی؛ مدیرعامل جمعیت استان با حضور در دفتر معاون امور عمرانی استانداری در زمینه سفر دکتر رحمانی و هیئت همراه به استان همدان و مشکلات موجود در جمعیت هلال احمراستان و راه‌های مرتفع کردن این موارد گفتگو کردند.

 مرحله ششم

حضور در جمع نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان همدان و بازدید از قسمت‌های مختلف این شعبه از دیگر اقدامات انجام گرفته در سفر دیروز بود که توسط نماینده رئیس جمعیت و هیئت همراه به انجام رسید. در این جلسه ابتدا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اقدامات لازم در زمینه جذب جوانان و نگهداری اعضای داوطلب و نجاتگران را برای مهمانان تشریح کرد و در ادامه دکتر رحمانی ضمن تقدیر از کارهای انجام گرفته و روند جذب ونگهداری اعضاء داوطلب در این جمعیت، درباره ظرفیت استان، موقعیت جغرافیایی استان، تعداد روستاها و خانه‌‌های هلال صحبت کردند و دستور پیگیری و بررسی و برطرف کردن بعضی از موازی‌کاری‌ها را در این زمینه صادر کردند و بعد به مرکز ارتوپدی فنی رفته و از انواع پروتزها و ساخت اندام مصنوعی بازدید کردند و در زمینه تهیه اسکنر اندام و سیستم نوین ساخت پروتز و برطرف کردن چالش ریزش نیرو در این مرکز قول مساعد دادند.

 مرحله هفتم

در آخرین مرحله از بازدیدهای معاون آموزش و پژوهش و همراهان حضور در خانه هلال احمر روستای جورقان بود که با حضور در جمع شوراها، دهیار وتنی چند از مردم این از خانه‌های هلال به عنوان یک اقدام خیلی خوب و قابل اجرا و مورد حمایت مقامات کشوری و رئیس جمعیت هلال احمر یاد کردند.

وی افزود: با آموزش روستاییان و بالابردن توان مقابله و حفظ آمادگی در آن‌ها باعث می‌شود این افراد به عنوان اولین امدادگران در محل حادثه حضور یابند و چه بسا تا رسیدن نیروهای امدادی، افراد آموزش دیده و حاضر در محل بتوانند جان تعداد زیادی از این روستاییان را نجات دهند و از تلفات بیشتر این حوادث پیشگیری کنند.

در دومین روز از حضور دکتر رحمانی و تیم همراهش در جمع شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان حضور یافتند و به معاونت‌های این جمعیت اجازه دادند که هر کدام جداگانه موارد و مشکلات موجود در حوزه کاری خود را بازگو کنند و اگر پیشنهاد و راهکاری برای مرتفع کردن موارد مطرح شده دارند، ارائه دهند.

در ادامه معاونت‌های جوانان، داوطلبان، آموزش و پژوهش و پشتیبانی و منابع انسانی، امداد و نجات، مرکز علمی کاربردی هلال احمر، خزانه‌داری و روابط عمومی این جمعیت  هر کدام به تفکیک مشکلات حوزه خود را مطرح کردند که دکتر رحمانی با یادداشت موارد مهم در زمینه برطرف کردن موارد زیادی از این مشکلات قول مساعد دادند .

یکی از خبرهای خوب این جلسه که توسط دکتر رحمانی مطرح شد، این بود که مرکز علمی کاربردی هلال احمر همدان که قرار بود به کار خود پایان دهد همچنان با پذیرش دانشجو در رشته‌های قبلی و چند رشته جدید جز ۱۶ استان برگزیده شده به کار خود ادامه خواهد داد.

در پایان دکتر رحمانی نماینده رئیس جمعیت و علی سنجر بیگی؛ مدیرعامل هلال احمر استان در مرکز علمی کاربردی این جمعیت حاضر شدند و از قسمت‌های مختلف و محل برگزاری کلاس‌های آموزشی بازدید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.