امیدبخشی با تغییر در ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر جهانی

عملکرد شهردار اسبق سایه امن شورای پنجم بود

0

*احمد رجبی راغب

*روزنامه‌نگار

سومین دوره انتخابات هیئت رئیسه شورای ششم شهر لالجین برگزار شد تا تقریبا با سنت‌شکنی طبق روال دو دوره نبوده و تغییرات خاصی را در انتخابات داخلی شورای شهر لالجین شاهد باشیم .

اعضای شورای شهر لالجین در این دوره احمد رستمی را به‌عنوان رئیس انتخاب کردند (او که چندین سال مسئول دفتر نماینده مجلس بوده و با اکثر مسئولان ارتباط خوبی دارد) همچنین نمایندگی وی در کمیسیون ماده ۱۰۰ را شاهد هستیم.

اگرچه در دو سال گذشته این شورا چهره‌ای غریبه با رسانه داشتند و در برگزاری حتی یک نشست شورا با رسانه ها هم ناتوان بودند و بواسطه نشست‌های شهردار هم ابراز وجودی نکردند، اما این شایسته شورای یک شهر جهانی نبود.

با این حال اگرچه توقع شهروندان از اعضای شورا با توجه به وعده‌ها و افق‌هایی که در دوران انتخابات برای مردم تعریف و عنوان شد، بیش از این‌ها بود که عمدتا عملی‌شدن این وعده‌ها بر دوش شهردار جا خوش کرده است و امیدواریم که در فرصت باقیمانده جامه عمل بپوشد.

در دور قبلی شورا و شهردار اسبق و فعالیت‌هایی را که شاهد بودیم، شاید توجیه این بود که تعامل شورا با شهردار و میدان‌دادن به وی نتیجه‌اش همین برنامه‌ها و اقدامات اجراشده شهردار تا آن زمان بود، اما این تنها تا حدودی می‌تواند مورد تائید باشد و بخش عمده‌ای از آن را می‌توان به توانمندی خود شهردار ربط داد که وابسته و معطل شورا نبود و اصولا در جایگاه مدیری برنامه‌مدار، بدون حاشیه و متخصص عمل کرد و شهردار کنونی نیز هرچه در توان داشته را تاکنون مضایقه نکرده و آن‌چه در توان داشته را در طبق اخلاص گذاشته است و آن‌چه شورا از وی خواسته‌اند را در حد مقدورات بانجام رسانده است.

اگر قرار باشد شوراها را در جایگاه خودشان تحلیل کنیم، در حوزه رسانه اصلا نمره قابل قبولی نخواهند گرفت و به جرأت می‌توان گفت تاکنون مردود شده‌اند و تعامل مورد تعریفی از خود نشان ندادند و گاه هم دستور نخست جلسات درونیشان در ماه‌های اول بنابر شنیده‌ها به فشارهای روانی برای شکایت از رسانه‌هایی بود که قلم تحلیل و نقد شان نسبت به تعهدات شورا برجسته‌تر بود!

حضور هرکدام از اعضا در کمیسیون‌های مختلف هم به نحوی روی دیگر عملکرد این افراد را در دو سال گذشته نشان داد، شرایط ترافیکی نابسامان شهر و نارضایتی شهروندان و مصوبات بلاتکلیف مربوطه در این کمیته‌ها و کاستی‌های فراوان و عمل‌نکردن به وعده‌های انتخاباتی از جمله نقاط ضعف این دوره از شوراست که شهردار هم در تحقق آن هیچ نقشی نداشته و قصوری متوجه ایشان نیست.

اگرچه در عنوان‌هایی که انتظار می‌رفت شاهد تغییراتی باشیم، تا این مدت اتفاقی رخ نداد، اما اتفاقات و انتخابات اخیر را می‌شود به فال نیک گرفت.

با توجه به ناتوانایی‌هایی که در دو سال قبل شاهد بودیم، در هر حال حداقل توقعی که از دور سوم ریاست شورا می‌رود این‌که «احمد رستمی» به‌عنوان رئیس شورا در روند و روش خود تغییراتی ایجاد کند و ضمن خروج از یکنواختی، اندکی به روز و اهل برنامه و کارشناسی‌شده به‌عنوان رئیس شورای ششم شهر لالجین عمل کند و «مهدی احمدی» نائب رئیس شورا نیز با عمل به وعده‌های انتخاباتی کمیته‌های مشاورین را ایجاد و تمامی افکار و فعالان و نخبگان شهر را به‌عنوان بازوان توانای شورا فارغ از جناح حزب و گروه به‌کار گیرند و «لیلا اکبری» خزانه‌دار و سخنگوی شورا نیز در کنار «فرامرز خوش‌زارع» و دیگر عضو شورا فعال‌تر از گذشته ظاهر و در کنار یکدیگر دو سال باقیمانده را تمام قد برای آبادانی شهر تلاش کنند و در ارتباط گیری با رسانه‌ها رویه گذشته را نداشته باشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.