مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان:
تا مهر، ۲۸۰ کلاس تحویل آموزش‌وپرورش داده می‌شود

0

همدان‌نامه: به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، یکی از دلایل مشکلات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، کمبود مدرسه است و پروژه‌هایی که به صورت نیمه‌کاره در دست دست نوسازی مدارس مانده و تحویل آموزش‌وپرورش داده نمی‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان درباره پروژه‌های برزمین‌مانده این اداره‌کل توضیح می‌دهد: یکی از وظایف نوسازی مدارس، ساخت، توسعه و تجهیز مدارس است و این طبیعی است که همیشه یک‌سری پروژه‌ها در دست اجرا داشته باشد. قراردادها برای ساخت پروژه‌ها معمولا ۱۸ ماه تا دو سال است و حتی ممکن است به دلیل دیررسیدن بودجه از منابع تأمین اعتبار، بیشتر از این طول بکشد.

«محمدحسین مرادی» می‌افزاید: البته تعدادی مدرسه که فکر می‌کنم همان‌ها مدنظر مدیرکل آموزش‌وپرورش هستند، مانند مدرسه «کشاورز» هست که مشکل اصلی آن‌ها کمبود اعتبار است و چندین سال است ناتمام مانده‌اند. طی آخرین جلسه که با مناطق ۱۹ گانه آموزش‌وپروش داشتیم، قرار شد پیمانکاران، کار را به صورت اعتباری پیش ببرند و تا مهرماه سال جاری، از محل اعتبارات سال قبل و همچنین اعتبارات امسال که تا یک ماه آینده اعلام خواهد شد، هزینه آن‌ها پرداخت شود. بر این اساس، ۲۸۰ کلاس درس تا شهریور ماه و نهایتا مهر تحویل آموزش‌وپرورش خواهد شد که مدارس مدنظر مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز جزو آن‌ها هستند.

وی تأکید می‌کند: این مدارس معمولا بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بالای ۳۰ مدرسه را تشکیل می‌دهد که البته بین آن‌ها نام چند سالن ورزشی هم دیده می‌شود. این پروژه‌ها تا مهر ماه تکمیل و تحویل داده خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، همکاری خیرین با شما چگونه است، توضیح می‌دهد: از سال ۷۷ تاکنون، میزان تحقق تعهد خیرین متفاوت بوده است و تا سال ۹۹ معمولا کمتر از میزان تعهدشده محقق می‌شد. از سال ۹۹ ، با تدابیری که اندیشیده شد، میزان تعهد خیرین بیشتر از میزان تصویب‌شده، محقق شده است. برای مثال میزان تعهد خیرین در سال ۹۹ ، ۴۲ میلیارد تومان بود، اما در نهایت ۵۳ میلیارد تومان محقق شد. سال گذشته نیز میزان این تعهد ۶۰ میلیارد تومان بود که تا ۵ پیش کل این مبلغ پرداخت شده و تا شهریور ماه که جشنواره بیست‌وسوم برگزار خواهد شد، میزان تحقق تعهدها به ۱۵۰ درصد خواهد رسید.

مرادی تأکید می‌کند: اعتبارات ملی و استانی همدان نسبت به نیازمندی‌های اداره‌کل نوسازی مدارس خیلی کم است، از طرفی مصالح بسیار گران شده و گاهی پیمانکاران وسط راه دنبال انصراف‌دادن هستند چون در حال ضرردادن هستند، اما چون خیلی از این پیمانکاران قدیمی هستند، با مذاکره سعی کرده‌ایم آن‌ها را پای کار نگه داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.