راه‌حلی جز ورود ون‌ها به اکباتان وجود ندارد

0

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری همدان درباره این‌که طرح تردد ون‌ها به اکباتان موقتی بود اما انگار دائمی شد، می‌گوید: از آن‌جایی که پیاده‌راه اکباتان از تردد خودروها و در ادامه رفت‌وآمد شهروندان بی‌بهره شد، از رونق‌افتادن آن باعث اعتراض کسبه شد و درخواست تردد ون‌ها به این پیاده‌راه داشتند، جز این هم راهی وجود نداشت. از طرفی با بسته‌شدن دو خیابان اکباتان و بوعلی، حجم ترددها به چهار خیابان دیگر سرازیر شد و آن خیابان‌ها را هم دچار مشکل کرد.

«محمود حضرتی» ادامه می‌دهد: در حال حاضر، اعضای شورای شهر ششم، اجرای طرح مطالعاتی ترافیک همدان را آغاز کرده‌اند که با به نتیجه‌رسیدن آن، خیلی از خطوط و تاکسی‌ها باید جابجا شوند. تا این مطالعات به نتیجه نرسد، نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد.

به حضرتی می‌گویم بالاخره پیاده‌راه تعریف و کارکرد خودش را دارد و نمی‌توان یک مشکل را با ایجاد مشکل دیگر حل کرد که پاسخ می‌دهد: این‌که آن موقع این تصمیم بر چه اساسی گرفته شده، من نمی‌توانم پاسخگو باشم اما درباره ادامه این روند باید کار علمی انجام شود.

می‌گویم گویا با ثبت جهانی منظر تاریخی اجتماعی هگمتانه، ون‌ها باید از پیاده‌راه خارج شوند و اخیرا نیز استاندار بر رفع موانع ثبت جهانی تأکید کرده است و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری همدان توضیح می‌دهد: چهار خیابان دیگر به خصوص شهدا و باباطاهر ظرفیت اضافه‌کردن یک دستگاه خودرو را هم ندارند و اگر مقام عالی استان دستور به جمع‌آوری ون‌ها از اکباتان بدهد، باید اطاعت کنیم اما این اتفاق در شرایطی می‌تواند بیفتد که ورود خودروهای متفرقه به خیابان‌های دیگر ممنوع شود و حتی به خودروها طرح ترافیک ندهند تا ون‌ها به باباطاهر یا شهدا منتقل شوند. برای تحقق این موضوع باید نهادهای دیگر از جمله سازمان ترافیک هم باید وارد شوند. راضی‌کردن کسبه هم بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است. ما آماده اجرای هر طرحی هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.