ساعت‌هایی که به خواب می‌روند

0

*محمد سامانی

*آموزگار 

اخیرا به همت شهرداری کار ارزشمندی صورت گرفته که موجب زیباسازی  و فرهنگ‌سازی برای شهر ما شده است ؛نصب ساعت‌ها در میدان امام (ره)، میدان بیمه، میدان باباطاهر و خیابان‌های دیگر که بسیار ارزشمند و نشان از تلاش کم نظیر شهردار همدان و بدنه زحمتکش شهرداری و شورای شهر است.

مشاهده شده است که برخی از این ساعت‌ها دچار مشکل باتری یا نقض فنی شده و به خواب رفته‌اند .

نمونه‌ای از این ساعت‌ها در سال قبل در میدان  امام (ره) نصب شده بود و پس از مدتی به خواب رفتند و بلااستفاده مانده و نهایتا جمع آوری شدند .

فرض این مقدمه اشاره و یادآوری یک مشکل اجرایی و نظارتی و نگهداری در شهر ما بلکه کشور ماست .

بارها دیده شده شهرداری با مسئولین قبلی، با زحمت زیاد بوستان، بلوار یا المان و تاسیساتی را افتتاح کرده و موجب زیبایی شهر شده‌اند اما پس از مدتی آن مورد فرسوده و تخریب و از کار افتاده شده  و یا به وسیله افراد رهگذر بدفرهنگ و مشکل‌دار تخریب شده‌اند و دیده‌هایی دلسوز و ناظر در شهرداری نبوده که پیگیر مشکل شوند و دوباره بازسازی و تعمیر و مرمت کنند.

برای نمونه بوستان ترافیک در منطقه اعتمادیه، ابتدا دارای آبشار زیبایی بود اما پس از یکسال خشک و نابود شد. یا آبشار بالای استخر لباس آباد یا نورپردازی بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و مانند این.

مخلص کلام این‌که شهردار محترم  با مشکلات کمبود بودجه زحمت می‌کشد، برای مثال پیاده‌راه بلوار ارم را راه‌اندازی می‌کند، آبخوری زیبا، سطل زباله تر و خشک، نورپردازی، جدول، سنگفرش و موارد دیگر قرار می‌دهد و پس از مدتی دچار فرسودگی و تخریب  و فراموش می‌شوند و شهرداری در نقاط دیگر شهر مشغول کارهای دیگر می‌شود.

شایسته است یک معاونت شهرداری پیگیر سلامت وسایل ورزشی بوستان‌ها و سایر وسایل و امکانات بلوارها و بوستان‌ها باشد .هم اموال شهرداری و بیت‌المال حفظ  می‌شود هم فرهنگ عزیز شهر ما زیر سوال نمی‌رود .

پس حواسمان باشد ساعت‌ها به خواب نروند چون ممکن است پس از مدتی برداشته شوند و ‌وجدان و دیده بیدارمان هم خسته و رنجور نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.